tiistai 23. syyskuuta 2014

Oopsy Daisy

SULJETTU
Tiedätteks kun joskus jostain asiasta tulee tosi hyvä mieli? Ei semmonen, että ihan jees, vaan kihisevän innostunut ja iloinen ja sellanen olo, että maailma on taas vähän parempi paikka? Mulla tulee sellanen fiilis tästä kahvilasta. Oopsy Daisy on Aleksanterinkadulla sijaitsevan retrokauppa Forget-Me-Notin sisältä löytyvä kahvila. Oon poikennut täällä jo pari kertaa mutta vasta tänään oli ajatus ja kamera mukana. Tarjolla on päivittäin useita vegaanisia vaihtoehtoja, kaikki tarjottava ei kuitenkaan ole vegaanista, joten kannattaa katsoa mitä vitriinistä valitsee. Hinnat on kivan maltilliset: kuvan tofupiirakka, suklaa-mintturuutu (tms), maapähkinävoi-hillopiirakka (tämänkään nimi ei varmaan mee nyt oikein) ja kahvi maksoi yhteensä 11.5e ja näistä riitti mainiosti jaettavaksi kahdelle ihmiselle. Kaikki oli tosi hyvää, makeat ei liian makeita ja tofupiirakka todella maukas (kannattaa pyytää lämmitettynä, tulee maut paremmin esille). Tarjottavat vaihtuu päivittäin, tarjolla on ollut esim. toscapiirakkaa ja pitsaa. Mä en keksi tästä paikasta oikein mitään valittamista, tunnelman kruunaa taustalla soiva musiikki joka tulee lp:ltä. Tänään soi mm. Katri Helenan Minne tuuli kuljettaa. Tuolla vois istua kavereiden kanssa koko päivän, syödä herkkuja ja pelata musavisaa, että kuka laulaja ja mikä biisi. Tänään tätini kanssa löydettiin monia unohdettuja sisustusjuttuja mitä oli lapsuudenkodissa ja mummulassa kun olin pieni. Ihastuttava paikka, suosittelen kaikille. Kauheesti.






Aleksanterinkatu 30
https://www.facebook.com/oopsydaisy.kahvila

6 kommenttia:

  1. Ei liity postaukseen, mutta osaisitko sanoa mihin aikaan päivästä Rongankadun Gopalista on saatavilla annoksia listalta? Olisi tarkoitus piipahtaa siellä joku päivä. Onko siellä vakiolista, vai vaihteleeko tilattavat annokset? Seitania haluaisin kovasti kokeilla.

    VastaaPoista
  2. Lista-annoksia saa ke-la klo. 17-20. Mun käsittääkseni joka päivä listalla on burger ja falafelrulla ja muut sitten vähän vaihtuu. Yleensä on noin 6 eri annosta joista voi valita. Nykyään myös iltaisin saa ruokaa painon mukaan, joten annosten lisäksi on sekin vaihtoehto. Suosittelen lämpimästi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niin ja seitania on toisinaan tarjolla, ei joka päivä. (jos tilanne ei oo muuttunut). Jos ei oo väliä minä päivänä menee, niin kannattaa soittaa etukäteen ja kysyä minä päivänä seitania on. Perjantaisin on ollut useimmin mun mielestä. Seitan on tuolla ihan parasta, joten kannattaa tähdätä sellaseen päivään että seitania on.

      Poista
    2. Kiitos infosta :) Millaisessa hintaluokassa noi listannokset pyörii? Mä oon asunut 4 v. Tampereella ja oon vaan kerran (!!!) käynt Gopalissa. Ja sekin vain siksi, että mun polttareissa mut vietiin sinne. :D En jotenkin saa vaan aikaiseksi, kun asun niin kaukana keskustasta. Lounaallahan siellä olis ihan mahtavaa käydä, mutta ei ehdi kun matkaa on sen verran ja lounasaika niin lyhyt.

      Poista
  3. Annokset maksaa reilun kympin. Mä asun tammelassa ja täältä löytyy gopal, joten mä syön siellä viikottain :) Tiesitkö että Rongankadulla on sunnuntaisin buffet jossa saa 18eurolla (jos ei oo muuttunu) syödä niin paljon kun haluaa ja tarjolla on paljon vaihtoehtoja. Siellä ei kyllä ole aina seitania jos sitä koitat metsästää :)

    VastaaPoista
  4. Ihanalta vaikuttaa tuo paikka! On muutenkin pitänyt käydä Forget-Me-Notissa nyt kun se taas avattiin, mutta ei ole ollut rahaa...nyt kun sitä seuraavaksi tulee, pitäis ottaa asiakseen.
    -Kemppu-

    VastaaPoista