torstai 4. heinäkuuta 2013

Soi Soi

SULJETTU
Ystävä Jyväskylästä kävi moikkaan mua tänään ja päädyttiin Soi Soihin syömään. Koska lista on supistunut vähän viime kerrasta, päädyin maistaan ekaa kertaa Aurinkoinen-annosta. Kikherne-kasvispyöryköiden lisäksi annokseen kuuluu riisi tai perunat ja hirmuinen määrä lisukkeita. Viime kerrasta viisastuneena tilasin annoksen riisillä, joka toimi loistavasti! En yleensä ole suuri riisin ystävä, mutta tää oli maustettu älyttömän hyvin ja sipuli sopi sekaan kivasti, parhaita riisijuttuja mitä oon ikinä syöny. Muutenkin annos oli tosi hyvä, pyörykät oli yllättävän maukkaita ja vaikka niitä alkuun näytti olevan vähän, niin riisin määrä takas, että maha tuli tosi täyteen. Tahna pyöryköiden päällä oli yllättävän tulista, mulle ei maistunut, mutta tuohan on helppo ottaa pois. Majoneesi, chili, tomaatit ja porkkanaraaste jäi multa myös syömättä, ens kerralla täytyy pyytää vaan riisi ja pyörykät ja iso kasa vihreetä salaattia kylkeen. :) Tää oli ehdottomasti paras annos mitä oon Soi Soissa ikinä syönyt!

Muutama asia Soi Soissa edelleen harmittaa, esim. kaveri oli ehtinyt syömään oman seitankebabinsa (jonka pitaleipä oli kylmä) jo kokonaan ennen kuin mun ruoka tuli pöytään. Olis kiva jos ruokia vois tehdä vähän samaan aikaan tai ainakin alottaisivat siitä jossa kestää kauemmin ja joka on isompi, silloin edes jonkin aikaa ihmiset sais syödä yhdessä.
Tää ruoka oli kuitenkin niin hirmuisen hyvää, että tullaan käymään myös jatkossa :)

Aleksanterinkatu 29
www.soisoi.fi/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti