tiistai 27. toukokuuta 2014

Coussicca


Tiedän, että tää on jo kolmas postaus tästä samasta salaatista mutta tää on vaan niin hyvää, että haluan varmistaa, että myös uudet lukijat huomaa tän ravintolan :) Eli kyseessä on Coussicca, Tampereen vanhin ruokaravintola ja kuuluisa pihvipaikka. Vietettiin täällä kummisedän synttäreitä maaliskuussa 2013 ja silloin maistoin ekaa kertaa tätä tofusalaattia (13.4e) ja ihastuin heti. Eilenkin annos oli ihanan monipuolinen ja savutofu ja paahdetut cashewpähkinät sopi mainiosti yhteen makean paprikasalsan ja monipuolisen salaatin kanssa. Edelleen ehdottomasti paras salaatti mitä oon syönyt ja myös yksi parhaista ravintola-annoksista ikinä. Nam! Annos oli taas vähän erilainen kuin kahdella edelliskerralla mutta perusosaset on pysynyt samana. Annos on kuulemma muuten valmiiksi vegaaninen mutta tofu paistetaan normaalisti voissa (miksi, en käsitä). Toki kannattaa aina varmistaa vegaanisuus vielä erikseen. Lisää infoa annoksesta löytyy edellisistä Coussicca-postauksista. Pöytävaraus kannattaa tehdä etukäteen!


Alkukeitto on aiemmilla kerroilla sattunut olemaan vegaanista mutta eilen siinä oli kermaa. Söin sitten tälläisen huiman alkusalaatin ennen mun salaattia. Tossa oli hyvää yrttiöljyä, joten en valita, vaikka toki keitto olis ollu kivempi :)

Nyyrikintie 2
http://www.coussicca.com/

4 kommenttia:

  1. Onpa eri näköinen tämä annos ollut kaikilla kerroilla, kun oot siitä postannut. Tässä tuoreimmassa on musta paras esillelaitto. Täytyy ehdottomasti päästä testaamaan tota!

    VastaaPoista
  2. Joo ulkonäkö ja lisukkeet on vaihdellut mutta maku on aina ollut loistava :) Kerro ihmeessä täällä sit että mitä tykkäsit, muiden mielipiteitä (varsinkin tästä ruuasta) olis kiva kuulla.

    VastaaPoista
  3. Noniin, nyt oon mäkin vihdoin tätä testannut. Ensin ihmettelin vähän tofun makua (pinnalla oli jotain yrttejä, mulle riittäisi se pelkkä savun maku), mutta oli kyllä tosi hyvää! Veikkaan, että vegaanilta jää pois vihannespyree (jossain näissä Coussican postauksissa sanoit että et tiedä mikä on jäänyt pois kun merkintä on VL). Ne cashew-pähkinät oli muuten aivan taivaallisia, olisin voinut syödä niitä kilon! :D Tässä kuva mun annoksesta: http://aijaa.com/pThGqW

    VastaaPoista
  4. Kiva että tykkäsit! Mun mielestä mun annoksissa ei oo ikinä ollut noin paljon yrttejä tofun päällä kun tossa sun kuvassa. Kummaa, en myöskään muista maistaneeni yrttien makua mitenkään erityisesti. Ne pähkinät on indeed törkeen hyviä! Ja niitä on ihanan paljon :) Mukavaa, että on tästä paikasta nyt jonkun muun mielipide, mä vähän jo ajattelin, että onko tän annoksen hienous vaan mun päässä :)

    VastaaPoista