keskiviikko 18. kesäkuuta 2014

Ohranjyvä


RAVINTOLA ON SULJETTU.

Tässä on sellanen ravintola, josta vegaanisen annoksen saamista pidin aiemmin täytenä mahdottomuutena. Paskaa vegaaniruokaa - facebooksivulla joku totesi erään toisen ravintolan yhteydessä, että uskomatonta ettei vegaaniruokaa osata (siellä) tehdä, kun Tampereen Ohranjyvästäkin saa hyvää vegaaniruokaa. Mähän samantien laitoin Ohranjyvään kyselyä vegaaniruuan saatavuudesta ja mulle vastattiin, että kunhan ilmoittaa tulostaan vähintään vuorokautta aiemmin niin vegaaniruoka onnistuu hyvin. Soitin sitten eilen ja käytiin äsken syömässä.

Kun soitin ja sanoin, että olen vegaani niin multa kysyttiin, että tykkäätkö tofusta. Olin ihan äimistynyt, että oikeesti, mulle kerrotaan mitä vegaaneille on tarjolla ja vielä tiedustellaan, että pidänkö tästä raaka-aineesta. Missään en muista ennen tähän törmänneeni, että vegaanilta kysytään, että tykkääkö hän siitä ainesosasta jota ravintola käyttää vegaanisissa annoksissa. Noh, sanoin että tofu sopii hyvin ja jos mahdollista niin bataattilohkoja (kuolailin niitä kun selasin menua) voi yhdistää annokseen jos se on mahdollista.

Annokseni oli muunnelma listalta löytyvästä vuohenjuusto-annoksesta eli tuossa on kesäkurpitsaa, sipulia, porkkanaa ja paprikaa filotaikinaan käärittynä, lisukkeena bataattilohkoja ja tofua (16.8e). Tofu ja bataattilohkot oli hyviä niinkuin oletinkin mutta toi filonyytti nousi herkullisuudellaan yllättäen annoksen parhaaksi osaksi. Sen sisällä oli edellämainittujen lisäksi tosi maukasta tomaattikastiketta. Annoksen kaikki osaset sopi hyvin yhteen ja vaikkei tässä nyt ollut mitään superyllättävää, oli tää hyvin suunniteltu kokonaisuus ja maut oli kohdillaan. Ei noussut mun lempparilistalle ihan kärkeen mutta ekaksi kosketukseksi mulle vieraaseen ravintolaan tää oli oikein onnistunut kokemus. Antaisin tälle ehkä kasin mutta on taas sellanen annos, että monen muun makuun tää on varmaan sopivampi kuin mun. Jos tämä ruoka ei kiinnosta, niin myös tofusalaatti on kai mahdollista saada vegaanisena.

Näsilinnankatu 15

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti