keskiviikko 20. tammikuuta 2016

Soppis


SOPPIS ON SULKENUT OVENSA.

Olin unohtanut kokonaan, että Pyynikintorin laidalla, Konservatorion aulassa, on lounaskahvila Soppis, josta saa joka arkipäivä vegaanista lounasta. Oon käynyt tuolla aiemmin kahdesti, kummallakaan kerralla ruoka ei oo ollut superhyvää, mutta ihan positiivinen käsitys mulla on kuitenkin paikasta jäänyt. Eilen joku jakoi Vegaaninen Tampere -facebookryhmään Soppiksen postauksen, jossa kerrottiin, että tänään tarjolla on lounaan lisäksi vegaanisia karjalanpiirakoita ja vihiksiä. Lounaalla sattui oleen seitania lohkoperunoilla, joten käytiin avomiehen kanssa lounastamassa kun muutenkin oli pyynikintorille kulkua.

Seitanpihvi ja sen kanssa tuleva kastike oli hyvää, lisämajoneesi ei ollut ihan mun makuun, mutta avomies taas tykkäs siitä enemmän kuin kastikkeesta. Makuasioita. Seitanpihvi oli valtava, rakenne oli vähän erilainen kun mihin oon tottunu, siis sellanen tosi huokoisa(?) ja pehmeä, ihan kuin seitan olis vaan keitetty eikä paistettu pannulla ollenkaan. Mutta siis hyvää oli, ei mua haitannut rakenne ollenkaan! Perunat oli ihan perus ja niitä saa niin paljon kun haluaa, joten ei nälkä ainakaan jää. Salaatinkastike oli maukasta ja kiva ylläri et se oli vegaanista. Leipä tehdään paikanpäällä ja se oli herkkua. Kaiken kaikkiaan hintaansa nähden (7.5e) oikein loistava lounas, kivaa vaihtelua ton hintaluokan kiinalaisille ravintoloille.

Edelleen on melko hämmentävää istua syömässä siellä konservatorion aulassa kun muut on opiskelijoita ja tuntevat toisensa, tänään yks ruokailija alkoi yhtäkkiä laulamaan kesken aterian :) Mutta kannattaa ottaa ihan kokemuksen kannalta ja ruoan saa toki myös mukaan. Mä aion iltavuoroihin joskus hakea lounaan tuolta, tää oli oikeesti hyvää! :)


Äsken maistoin välipalaksi karjanlanpiirakkaa (1e/kpl) ja vihistä (2.5e/kpl). Karjalanpiirakat oli herkkua, ihanan rapea kuori, ihan toista maata kuin esim. Hoviruuan riisipiirakat. Ehkä täytettä olis voinu olla hiukan enemmän, mutta tälläisenäänkin ihan loistavia!


Oooh! Nyt on muuten hyviä vihiksiä!!! Taikina maistuu munkkitaikinalle ja sisällä on herkullista täytettä :) Näitä täytyy saada lisää, omnom.


Noi palaneet kohdat oli parhaita :)

F.E. Sillanpään katu 9 (Pyynikintori)
www.soppis.fi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti