torstai 26. syyskuuta 2013

Pieni Panda


Kiukuttaa! Päätin käydä tänään kokeilemassa New Gardenia Sammonkadulla, mutta ovessa oli lappu, että paikka on lomalla 29.8-2.10. No vastapäätä kadun toisella puolella näkyi olevan kiinalainen ravintola nimeltään Pieni Panda. No nälkä oli kova niin päätin mennä kyseleen vegaaniruuan perään.
Sattui olemaan lounasaika ja tarjolla seisova pöytä. Pöydässä oli kaksi eri tofuruokaa, kasviskevätrullia ja nuudeli-porkkanawok. Kyselin tarkasti ruokien vegaanisuudesta (kalakastike, osterikastike, kananmuna) ja myyjä miettimisen jälkeen ilmoitti ettei mitään epävegaanista ole. Maksoin lounaan ja aloin lappaa ruokaa lautaselle ja siinä vaiheessa kun olin menossa takasin pöytään, niin toinen tarjoilija tuli sanomaan, että kevätrullissa on kananmunaa, toisessa tofuruuassa on osterikastiketta ja nuudeliwokissa on kananmunaa. TADAA! Olin sen täyden lautasen kanssa siinä silleen, että en voi syödä tätä, saanko rahat takaisin. Se onnistui ongelmitta ja pahoittelujen kera, mutta jäi kyllä tosi kurja olo. Kiva ja tosi hyvä, että tultiin sanoon virheestä, mutta harmittaa kovasti, että mikä hitto siinä on, että sanotaan mitään mistään, jos ei ole varmuutta. Myyjä selitti siinä rahoja antaessaan mulle, että kokkia voi pyytää jättämään osterikastikkeen pois, eli vegaanista ruokaa on mahdollista saada. Olin niin kiukkunen ja turhautunut, että en alkanut siinä sitten enää säätään mitään take awayta, eli ruuan mausta mulla ei ole mitään käsitystä. Tällasta tällä kertaa, huoh.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti